Followers

Monday, November 14, 2011

SPM

haaallllluuuuuuuu..


ape kaba sume iiii...???


arini..letih la..


well mat..do tell me..what is the day that u never feel 'letih'?


errrmmmm..*termangu..tergaru..


-------


arini start SPM..aku dok dengar kat radio..ade satu budak ni..die call..n dorang nye conversation..

dj:camne exam tadi.rase2 dapat jawab x?
dak tu:dapat.*ngan yakinnye.


lebih kurang camtu la..aku pon lupe nak tulis ape..sebab sibok men wall post kt FB..tapi..mmg cmtu la conversation dorang..dak tu mmg confidence die dpat jawab ngan bagos paper tadi..aku pon bangge ngan budak tu..mmg keyakinan diri tu patut ade dalam diri setiap insan..siyesly..


seingat aku la..mase aku jawab paper SPM dulu..aku rase nervous tu memang wajib la..sebab aku memang xstudy abes pon..aku cover mane yang patot je..


same gak macam tahun ni..1st paper aku mase tu pon paper BM..mase jawab paper BM 1(xsilap aku paper yg kne wat essay rasenye)..selak soalan..aku da rase yakin..sebab tajuk simple je..so..aku pon lepak je r..tapi aku lau masok BM ni..mate aku senang nak layu..lelame..aku terlentok..xlame gak lentok tu..sedar2 je..mase tinggal sejam je..satu soalan xjawab agi..ape agi kelam kabut aku..tu la bile result kuar aku dapat B3(lau skang aku pon xtau ape gred tok B3)..


tu ari first la..pastu da xwat agi da..aku tegak kepale jawab paper yang lain..sorry la kat Cikgu Mansor..hiiii...tapi..paper yang aku enjoy jawab..paper Math Modern..siyes best..even aku yakin..tapi aku memang extra careful lau paper Math ni..2-3 kali aku cek..sebab arwah Abah aku memang xlepas lau paper Math aku kantoi..n sebab lain..aku suke Math..


aku ingat agi..lau test dalam kelas mase form 4 ngan form5..aku selalu dapat markah best..hehehe..*boasting cket..


pastu next paper yang wat aku rase excited campur ngan nervous..paper Add Math..before amek paper ni..arwah Abah aku pesan baek punye..


"jawab betol2.abah penat hanto ko tuisyen memalam"

da r tu muke die mase cakap ayat tu memang macam singa...memang aku jawab paper sebaik mungkin..da siap pon..aku belek agi..sampai abes mase aku telek satu2 nombor..soalan pon ley tahan susah..n ikot sejarah aku jawab trial ke test ke sebelum ni..sekali je result aku ok..yg lain tu nak capai A2 pon dalam mimpi je..seraamm aku..tapi..alhamdulillah..dapt gak aku jawab..n result pon beyond expectation..

pastu paper last aku paper Fizik 3..paper killer yang wat aku rase nak humban diri sebab bab experiment tu memang beyond expectation..jangan kate aku je..sampai Syun pon tergaru2 kot..hebat x hebat..membe2 aku da panas da dok dalam dewan..lagi 30 mnit nak abes mase hall da separuh kosong..memasing da tunggu kat bawah nak jerit reramai..pastu ramai yang excited nak plan rombongan..haih..

well..kenangan gile..kenangan zaman mude..

aku ingat agi..aku amek SPM mase tu 11.11.2008..sebab sebelum jawab paper tu..aku ngan membe aku wish bday Zarep..pastu..aku sit for Add Math paper mase bday cikgu Arbaei..cikgu Add Math kitorang..

so..tok sesape yang amek SPM..

buat la yang terbaek tok diri korang..mase ni la korang nak tentukan kat mane langkah pertame hidup korang bermula..siyesly..dalam hidup ni kite akan terus berjalan..SPM langkah pertame korang keluar dari alam sekolah korang n penetuan kat mane korang nak melangkah pasni..tapi..xbermakne yang bile korang gagal sekarang..korang akan gagal selamenye..n x seharosnye gak bile korang berjaye sekarang akan berjaye selamenye..sebab dalam hidop ni banyak benda yang kite akan jumpe..






inspirasi dari cik GOOgle..



same like others..but..


but..u r shining..i like u the most..yet..






..unreachable..







No comments:

Post a Comment