Followers

Wednesday, November 23, 2011

muhasabah diri

assalammualaikum..kite mule dengan kalimah yang paling bermakne bagi setiap pertemuan..


bukan ape..xsalah kan??


aku baru pas bukak FB aku tadi..then..aku terjumpe something yang interesting yang one of my friend share kat wall die..


aq nk tnye ni weii..bsok trikh arwah umi aq mninggl and bsok aq nk g sngpore ngn bf aq...mlas btol la!!!nk kne g kbur..dh la jauh kne naek bas..klo kubur dpn umah aq sblah kubur angsa aq x pe la gak,leh aq siram air mawar..tp aq rasekn baek aq g sngpore jln2..doa bile2 pn leh..klo jln2 bkn slalu kn..pening dowh!!


err..camne aku nak cakap ek..aku try tengok wall pompuan ni pas aku bace status tu..die x private FB die soh aku leh r merayap jap tengok wall orang..pas aku tengok..eemm..satu je benda yang terkuar kat pikiran aku..


MASYA-ALLAH..


first time aku jumpe orang yang camni..jauhkan la keturunan aku..kawan2 aku dan sume umat dari perangai macam die..aku pernah dengar ceramah agame..eemm..aku pon lupe overall ceramah tu pasal ape..tapi..satu kate2 penceramah tu yang aku ingat..


janganlah kite bangga dengan kejahatan yang telah kite lakukan

sekali aku bace wall die..pompuan ni..eerrmm pompuan ke??..da jauh da dak ni menyimpang da wei..turn back la balik..aku doakan die Allah akan tunjukkan sesuatu yang baik untuk die..

tu la..kekadang bile look into my past..i am such a lucky person gak r..even..mak ayah aku bukan ustaz n ustazah..dorang pon xbape pakar bab agame..tapi..dorang hanto aku gi belaja..marah aku bile aku tinggal solat 5waktu..bagi aku..mak n arwah abah aku da wat yang terbaik untuk membesarkan kitorang adik-beradik..

xde hidup manusia yang sempurna..u have some u lose some..ade yang hidup dalam kemewahan..dana de jugak yang hidup dalam kesusahan..tapi..setiap yang terjadi ade hikmah die..lihat r hidop korang..hargaila..

ok.layan vlog Matluthfi..insaf kejap aku.terase diri ni kecik sangat.sesungguhnye kite insan yang lemah memerlukan Dia dalam hidup kite.





da suda sesi muhasabah diri..


esok aku free beb..but..aku ade kuiz lak petang nye..adoila..malas nak bukak buku..*ironik gile ko..baru tadi muhasabah diri..hampeh mat..


semalam..thanx to Yot..aku rase sangat protected..thanx for being here for me..ko kawan terbaek aku...U R THE BEST BRO!!!




n from ape yang aku tulis kat atas tu..aku da dapat guide camne nak move on with my life..*kali ni siyes..believe me..

No comments:

Post a Comment