Followers

Saturday, November 19, 2011

coffee bean,carrot or egg??

uih..penat..uih..letih..uih..lelah..


di minggu yang penuh ngan test and stress..penuh ngan konflik n kecelaruan..


sempat agi aku tarik nafas..curi mase nak layan korea..


WHAT???!!!!


hiii..heee.haaa.huuu.


cmne nak wat i need something to release my tense kn??


semalam pas abes kelas malam sempat gak aku melepas dendam kesumat aku kat McD..sangat la nikmat..sambil tengok match bola for SEA games..Malaysia vs Indonesia..kedai mamak kat taman U depan McD tu teramat la penuh ngan bebudak..kat McD pon leh tahan r..tapi xpenuh sangat la..ramai yang study kat McD tu..library baru bagi bebudak UTHM..hahaha..btw..MALAYSIA MENANG!!!





sedap gile..


btw..aku nak share something la ye..lately ni.. lecturers aku selalu share ayat yang aku rase agak motivated tok aku..semalam mase kelas MoT..lect aku share a story r lebey kurang..summary cite tu camni..

'sorang budak ngadu kat mak die yang die down sebab die terpakse faced macam2 masalah dalam hidup die.then, mak die bawak die jumpe sorang orang yg pandai la.then,pakcik yang pandai tu masak air.lepas air tu mngelegak,die masokkan sebiji telur,sebiji carrot n sebiji coffee bean kat dalm bekas yang berbeza.lepas beberape minit, die kuarkan benda2 yg die letak dalam air yang menggelegak tadi.

coffee bean dalam air jadi serbuk n larut.
carrot dalam air tu jadi sangat lembik n soggy sampai x ley nak makan.
tapi..telur dalam air tu jadi keras dan masak.

cam tu la hidup kite..air yang mengelegak tu umpama cabaran hidup..tapi..kite nak jadi ape yang duduk dalam air tu..kite tentukan sendiri..coffee bean,carrot or telur?

coffee bean yang sebelum kene rebus dalam air..sifat die keras..tapi..bile kene biar dalam air panas..die larut..
carrot yang sememangnye senang nak patah..bile kena rebus memang logik die akan jadi lembik..
tapi..telur yang sensitif n sangat fragile dibandingkan yang lain..bile kene rebus die jadi makin keras..

camtu la kite..camne fragile pon kite..bile ade probs yang besar camne pon dalam hidop kite..kite kene tau satu je..masalah,bencana n apepon je..tu la care kite yang fragile jadi kuat..kalau kite x hadapi ape pon masalah..kite akan terus jadi telur yang fragile..

sesape yang survive dari masalah hidup..n survive again dari masalah hidup..n sekali lagi die survive..sameade die akan jadi manusia yang lebey baik ataupon die akan jadi lebey kejam..

bagi aku..bile kite pernah survive dari macam2 benda yang jadi dalam hidup kite..kite akan jadi negatif n positif dalam hidop..kite akan jadi negatif sebab kite serik..kite jadi positif sebab kite tau ade lagi yang hebat pernah jadi pade kite..

then aku tengok cite SECRET GARDEN..aku pernah layan cite ni tahun lepas..memang best..tapi..bile tengok balik cite ni..aku persan macam2 n baru la aku paham cite ni..

aku share la something yang aku jumpe pade kaum lelaki ea..korang nak tau x..*aku tetap akan tulis even korang xnak bace pon..

yang perempuan ni berlagak je die boley jadi hepi, kuat n tough kat depan korang..lelagi bile korang ni pernah wat die kecewa..sebab tu la care kitorang sorok yang sebenarnye..kitorang still agi sayang kat korang..tu la jugak care kitorang nak gitau yang camne kuat pon kitorang sekarang..korang la orang yang boleh buat kitorang jadi lagi kuat n hepi lau korang ade kat kitorang.

so..lau korang ni ade ex yang cube show off yang die hepi ngan hidop die yang single skang ni..jangan caye..don't buy that crap guys..siyesly..die still agi berharap yang korang akan pujuk die..n kalau korang still agi rindu die..pujuk la die..siyes ko dapat die balik..

aku cakap dari ape yang aku tengok as the time goes by..nothing personal..

amacam??






p/s:bile ati aku da ter-stuck kat somewhere..susah bagi aku nak move my heart somewhere else..even deeply..i know there are somewhere else much better than there..because..deeply i am stubborn..a very stubborn n also a fool..



No comments:

Post a Comment