Followers

Sunday, November 20, 2011

breaking point

hukhukhuk..


aku ade satu wish..ermm..actually due wish..


aku nak gi tengok live konsert..bestnyee..satu kat Jakarta..n satu lagi kat KL je..huuuuu...i wish i had the tickets to being in the concerts..huaaaaaa...



budak yang sangat pandai maen gitar...SUNGHA JUNG


CN BLUE....hukhukhuk

nape la aku xde duit di mase mereka berada hampir dengan aku..huwaaaaa...

yela mat..gi la spent duit ko tu ngan gi tengok benda yang xberfaedah tu..nak minx duit makan pon sempot skang ni..lagi nak gi tengok benda bukan2 tu..nak minx duit belanje macam nak perang teluk ngan mak ko..try cube ayat mak ko nak mintak duit tengok konsert..lau x ilang telinga ko kene bebel..haih..

huh..

adoila..arini..satu langkah dalam menyiapkan assignment yang sememangnye belambak tu..so..step by step..aku da rase lega sikit..then..dapat gak lepas tensen borak2 ngan mmbe2 lame..

a'a tepon pagi tadi..beborak sat..dengo prob die,,share prob aku gak..then..kat fb..long lost friends say hi n have some chat with them..zaem..kelo..syun n alien yang da lame ilang sejak ade awek.*still agi keciwa ngan hakikat tu


tapi..aku have fun gak borak2..tapi..orang yang lately ni aku rindu..iaitu dak sombong yang bername SYUN..sangat la nak makan pelempng bile die balik nanti lau x bawakkan aku shirt A7X..jage la die..huh..


lau die x bawak kepale die aku ganti kat gambo tu...huahahahaha..



eerrmm..malam ni..aku ubah citarasa aku..selalu aku layan hot fm..xpon aku bukak je playlist aku kat dalam lappy aku..tapi arini..aku layan radio feveret arwah abah..sinar fm..best gak bile dengar lelagu lame ni..dapat gak aku lepas tensen ngan karoke bersame..hahahaha..tetibe bile dengar lelagu lame ni..terasa rindu lak kat pakcik IDRIS..heee..AL FATIHAH abah..


rindu gile..lau dulu aku selalu berebut macam2 ngan die..hehe..


nak tengok tv berebut channel..sorang nak tengok berite..sorang agi nak layan korea or kartun..nak dengar radio pon bergadoh..sorang nak dengar lagu retro..sorang agi nak dengar lagu english..ade je benda yang kitorang gado ari2..tapi..bile bab makan je kitorang xbanyak kerenah..sebab ape yang die suke aku pon suke..xyah susah nak masak lauk tok die..sebab lauk yang die makan memang simple..ikan goreng..sayur..sambal mentah..kekadang..bile aku nak wat something yang spesel..aku masakkan die gulai ikan tenggiri..xpon asam pedas..mesti die puji aku masak..ade mase bile aku nak manje ngan die..aku mintak die masakkan lauk feveret kitorang..udang tumis..sayur urap..(lauk sayur yang makan ngan nasi ambeng)..



ni la sayur feveret aku..


pastu..hari yang die akan ade kat umah satu ari penuh..n mase tu je la kitorang ade tok borak panjang..ari ahad..ari tu je la yang aku leh manje2 ngan die..n ari tu je la die nak manje2 ngan aku..cari uban die..picit badan die..potongkan kuku die..ari ahad la ari kitorang spent time sesame..


tapi..mase tu..aku xpernah nak hargai setiap ari ahad yang aku ade ngan die..


dulu..aku selalu rase hepi bile die kuar malam nak jumpe kekawan die..sebab..time tu la aku dapat kuasai tv n radio..
dulu..aku rase senang bile satu ari die xmintak aku wat keje macam2..sebab..time tu la aku dapat wat keje aku ngan senang..
dulu..aku rase hepi lau die x membebel..sebab..aku xtahan dengar die membebel..
dulu..aku rase lega kalau die x spent time weekend kat umah..sebab..time tu la aku dapat tengok semua rancangan tv yang aku suke..


tapi..sekarang..


aku sanggup buat ape je tok dapat die balik..untuk dapat die dan segala yang aku ade dulu..die n family aku..sebab..aku tau kalau aku ade die..aku akan dapat lebih dari ni..sebab die akan dapatkan ape je yang aku nak..sebab adenye die aku rase da cukup...sampai sekarang..kalau ade yang benda yang boleh aku dapat..aku nak family aku balik..simple je kan..


i give my all just to have one more night with you..


just nak dengar dengkur die..just nak dengar die merungut camne bersepahnye rumah bile die balik keje..just nak dengar die merungut pasal keje die..just nak die merungut yang aku masak xcukup garam..just nak gado ngan die tengok tv bile malam..just nak serve-kan air teh'o tok die tengok tv..just nak cabut uban die,picit tangan die yang memang penat carikan duit tok aku..potongkan kuku die..lap daki2 kat badan die..tengok muke die..sediakan baju die nak gi sembahyang..jadi makmum die setiap kali sembahyang..nak temankan die gi mane je..nak pegang tangan die..sambil jejalan..nak die antar aku gi memane je..then cium pipi die yang berminyak tu..cium tangan die yang kasar tu..cium bau kayu setiap kali die balik keje..pegi dinner kat kedai yang kitorang selalu makan sesame..


pakcik IDRIS..saye rindu gile kat awak..akak nak nangis kat bahu abah..nak nangis depan abah sebab ade ramai orang buat akak rase sakit..akak nak ngadu kat abah pasal sume orang yang wat akak sakit ati..tapi..akak tau xboley wat camtu sebab abah selalu ajar akak yang akak xboley nangis depan abah..xboley jadi lembik..n abah pon xboley sedih depan akak..camne sakit pon ati,n camne sedey pon kite..sebab..akak la punca kekuatan abah n abah la punca kekuatan akak..sebab abah xde la lately ni..akak selalu nangis sensorang..huh..macam sekarang..


AL FATIHAH UNTUK ALLAHYARHAM IDRIS BIN IBRAHIM..


lelaki paling bermakne dalam hidup orang yang bernama HALIMATUSAADIAH..

2 comments: