Followers

Wednesday, December 14, 2011

fikirkan..

baru siap assignment..wat mase ni..ade agi 2 agi yang belum done.short way to go, mat!.


tapi.lets take a break dulu.


seperti yang da aku mention on the previous post..aku nak share something yang ade kat kepale aku since aritu.


one question.


kenape (dalam relationship)..mesti pompuan je yang kene mengalah?

ok.ade situasi yang aku nak relate r ngn question ni..

stage 1.

bile pompuan admire a guy.well..ikot pandangan aku nye mate yang silau ni..mostly..dak2 umo aku ni akan ter-admire ngan a guy/guys..sebab umo2 aku ni..time tengah nak hepi2 lepak2 usha2..xpe aku paham..ni observation aku dari orang yang ade kat sekeliling aku la..ok..here's the thing..bile pompuan admire a guy la kan..susah bagi dorang nak dapat mamat tu..the chance about 2/10..then..pompuan hanye akan meng-usha dari jauh je..nak confess..?? hurmm..kalau ade yang da wat tapi that guy wat dunno je..so..makan ati je beb..tapi..the problem start bile ade another guy yang usha pompuan tu..

nature lelaki yang bersungguh-sungguh ni akan selalu menarik perhatian si pemerhati(kawan2 pompuan tu la)..then..si pemerhati akan bagi nasihat..

 bagosla bile lelaki sayang kite lebey dari kite sayang die

camtu la contoh nasihat die..

persoalan aku kat sini..kenape pompuan je yang kene mengalah dan kene terime lelaki yang die x admire tu as someone special..why not lelaki yang die admire die tu terime die je..sebab pompuan ni memang angau kat die..??kenape lelaki xpernah nak hargai orang yang suke kat die..tapi..pompuan akan cube nmenghargai orang yang suke kat die..??

pelik x??

stage 2:

bile da bercinta.bile merajuk.bile gadoh.mesti pompuan yang lembut ati dulu.ok guys, here's the secret..kalau awek korang merajuk n marah2 gile2 kat korang..korang jangan risau..sebab..kesedaran awek korang tok sedar ape silap dorang sangat cepat n pantas..sepanjang aku berkawan ngan kekawan aku yang in relationship ni..tahap cair memang rendah beb..

tapi..kenape bile aku dok call awek aku die wat dunno jek?kekadang sampai beratus kali aku call sampai jammed keypad tu aku tekan pon die wat bangang je.

well..tu trick je bro.dorang nak tengok korang nye determination nak pujuk n commitment korang in ur relationship..bukan ape sangat..caye r..korang baru call 2 kali je die da cair da..paling tahan lame pon sampai sok pagi je..lau sok pagi korang x call je dorang da macam kucing hilang anak da..resah gelisah..caye r..a word from a girl ni..

tapi..aku rase law ni xley pakai lau when a guy cheat on girl..kot...??tapi try r..mane r tau berkesan gak law ni..

so..kat stage ni pon..pompuan gak yang mengalah..kenape..pompuan je yang cepat sedar n cepat je rase hidop dorang x lengkap tanpe pakwe dorang.??tapi..lelaki bile gado ngan awek..kat ne tempat die melepak..kedai mamak layan bola..depan lappy layan dota..pompuan bile gado ngan pakwe..satu je tempat die..katil..tutup muke pakai bantal..blog page cerite pasal camne sayangnye dorang kat si pakwe..

see the differences??selagi dorang x berbaik hidup pompuan tu akan misery while that guy happily screaming GOLLLLL!!!! kat kedai mamak..(tpi dalam hati xde spe yang tau)..aku xjudge benda ni secare tersirat k..just yang tersurat je..jangan kecik ati..

stage 3. 

break up.the end.finish.

even yang suare kan perkataan "kite break-up" tu pompuan..yang wat first move nak rujuk balik pon selalu nye pompuan gak..bro..bile korang di-break-up kan oleh girl..pompuan tu tetap akan menangis.siyesly..walau atas sebab ape sekalipon.n bile korang yang mem-break-up-kan pompuan..ye..pompuan tu akan MERAUNG..

and now.

even..lelaki tu yang wat hal n pompuan yang break ngan die..pompuan still lagi mengalah n menangis dulu..while lelaki..still agi menjerit kegembiraan tengok ManUtd menang game..still agi concentrate kat depan laptop dok men DOTA..


realize that now..

ade agi satu soalan..

love is obsession??

think...


dota...huuuuu


love for u is infinity..




No comments:

Post a Comment