Followers

Tuesday, December 23, 2014

gift



sedey aku bace benda ni.siyesly..lately ni aku sangat senang tersentuh..hormon maybe..hehe..tapi siyesly beb..a blind man that can actually manage to get his own money..

tulah..ape yang hilang dari kite..Tuhan ade care nak berikan balik..

tetibe aku teringat..arwah tok agil..jiran sebelah rumah aku..arwah dah macam family kitorang mase aku duduk segamat dulu..n yes..he was blind.but he manage to raise his kids..die meninggal lepas abah aku meninggal..xlame pon..dalam sebulan lepas arwah abah..

n he was very close to my dad..yelaa...even tok agil ade wife lagi..but he always alone..n same goes with abah..mase aku tinggal abah gi blaja kat tangkak dulu...tok agil lah tempat abah gosip2 n bercerita..dulu mase aku kecik lagi..tok agil boleh lagi jalan ke kedai..bayangkan ea..dari rumah aku tu..nk ke kedai runcit..ambik mase 5minit lau naik moto..tapi atok agil akan jalan kaki setiap pagi hantar anak die gi tadika..n duduk tunggu kat kedai kopi samapi budak abes sekola..n jalan kaki balik...

dulu...aku dok belah atas bukit..kat tepi umah aku ade jalan kebun yang boleh cut jalan sikit..so..setiap pagi die akan lalu jalan kebon tu..tapi bile anak die dh masuk darjah 1..kesihatan die pon kurang...so..die dah jarang jalan2 cam dulu..n he mostly duduk rumah..

bile aku dah form 4 n form 5..die selalu ulang alik pegi pusat dialisis..kalau pegi die akan naik moto dengan aku sekali..aku akan hantar die sebelum aku gi sekola..3hari seminggu..n balik pulak..selalunye..abah aku akan ambik..sebab die abes dialisis kol 5 petang..aku balik sekola pon pkul 4..then abah akan ambik die malam..dalam pkul 8..

Al-fatihah untuk arwah tok agil n arwah abah.

No comments:

Post a Comment