Followers

Friday, December 19, 2014

cashier

sila baca petikan ni


ok.dah bace.paham?

dalam kes ni aku paham la kan..kenape cashier ni marah..n betul jugak ape yang die sampaikan..

yelaa kan orang tu kerja penat kot..korang pikir senang ke keje cashier ni..ok point made honey..hhaha

tapi..aku pernah kena kes cashier biadab.

pegi isi minyak..korang pon paham kan..park keta pastu terus gi kaunter sebab nak bayar duit minyak..sampai kat kaunter..ade 2orang cashier pompuan..niat kat ati aku mase tu nak tanye pasal nak tebus payung free..tapi..xjadi la..bayar duit minyak..then..tetibe balance tu die hempas kat kaunter.amboih.i mean literally hempas tau..muke badi pandang aku.amboih..mementang aku pakai wira je..sodap je..

then..dah siap isi minyak..aku park kat tepi..masuk lak kat kedai tu nak sambung gi tanye pasal hadiah payung tu..sampai kaunter..suara aku bukan main lunak lagi..

"kak, nak tanye laa..payung dah ade belom?"tanya aku dngan senyum..
"ishhhh..xpaham ke ape?belom ade lagi laa..leceh betol la!"jawab akak yang dok belakang akak yang aku tanya tu..aku expect akak tu ag senior laa dari budak tu..gua dah panas beb.tadi pompuan ni gak yang hempas duit baki gua.

"amboii.xpayah la nak tengking ke ape..lain kali tampal notis besar2 laa kalau malas nak cakap..terima kasih"jawab aku sambil blah.

siyes gua panas gile. layan manusia macam layan ape...esok aku datang baru tampal notis..camni kan bagos..ko xsusah nak jawab aku pon xsusah nk gi tanye ko.

nampak x..?kekadang dorang ni yang x earn that respect..muka kene manis nak jadi cashier..ni muke kelat je...cube lau mamat ensem pakai BMW yang isi minyak..layanan korang..terbaik.phuiii.

tapi..aku paham..keej cashier ni memang penat..tapi..customer korang tu pon penat gak ngan keje dorang...so..xsalahkan kalau kite memanis kan hati masing2.bukan memanas kan..hehe.

No comments:

Post a Comment