Followers

Sunday, October 16, 2011

meaning of love..

aku jumpe something yang interesting mase aku sibok cari something tok class aku sok..


what is LOVE??


ok..bace bebaik ea..


so..after aku bace..i come out with one conclusion..


SUSAHNYE NAK BERCINTA

wei..lau camtu la definition of love r kan..memang sesape yang tengah bercinta skang ni..better putus je r..sebab..cinta korang bukan sejati pon..wat penat je..

bagi orang yang kononnya bercinta tu..mesti korang rase down kan bile bace..tapi..bagi orang yang baru nak bercinta ni..mak aih..xyah la nak bercinta ni..baik aku tanam sayur..xde rugi pon..haih..

ok.joking je k..

ntah la..rase aku..meaning of love ni too wide la..susah nak specified kan..setiap orang ade perception die yang tersendiri..

jom kite tengok..ke-real-an article tadi ngan kehidupan seharian or ape yang terjadi kat korang..

  • Possessiveness is not love
- reality is..korang mesti nak claim yg girlfriend/boyfriend/wife/husband/childrens korang tu korang yg punya kan?? lagipon..how to love someone who are not ours??

  • Jealousy is not love
-the reality is..kerat jari aku lau korang xpernah sekali pon simpan rase jeles kat partner korang..lau betol xrase jeles..clash skang gak r wei..ade je orang yg try to act so cool dengan xtunjuk yang die jeles..tapi..korang still rase kan??lagipon..kite suke tengok orang yang kite sayang jeles kat kite..rase lebih dihargai..xsemestinye pompuan..lelaki pon camtu gak.. 

  • Lust is not love
-ok.aku no comment r ngan statement ni..tapi..bile korang bercinta..jangan nak bohong korang x rase something or expecting something kan??

  • Fear is not love
-takut.takut ni datang bile adenye cemburu.satu ari kite akan rase takut kehilangan orang yang kite sayang..sebab kite tau xkan ade benda yang kekal..even..kite pon akan takut yang perasaan kite akan berubah..lagipon..lau x de rase takot..camne kite nak appreciate someone..??

  • Keeping people all to yourself is not love
-korang sanggup ke berkongsi..??mungkin ade..tapi memang majoriti akan kate x..bagi aku..sape yang sanggup tu..memang ntah r..lau aku jadi lelaki..bile one day isteri aku bagi aku kawen lain..aku akan ceraikan die..kejam kn aku??tapi bagi aku..isteri aku tu da xsayang kat aku lagi..sebab bagi aku..kite xboleh berkongsi kasih ngan orang lain..

  • Expecting something from someone is not love
-mengharapkn sesuatu??ok..bile we confess to someone..ape yang kite expect..kite expect orang tu akan terime kite..then work it out..then..happily ever after..or crying for months..

well..ni sume aku nye opinion..bagi aku..as human..kite xboleh nak love someone with an unconditional love or found a true love among humans..cinta sejati tu hanya dari ALLAH dan untuk ALLAH..

bagi aku..mencintai manusia ni..depends kat orang tu..care orang tu sendiri..

to give u an unconditional love is impossible, but i hope i can love u with my own way


No comments:

Post a Comment