Followers

Tuesday, January 6, 2015

HOW I MET MY DIN : the shameless confession.


aah.ni cite camne aku boley jumpe my Din.bukan MYDIN wholesale retailer tu ye..haha.DIN.Muhammad Najamudin.
well, it all started back in 2013..aku x ingat sangat bile..tapi..benda ni start mase tu mak aku decided nak open the business in projek perumahan Bandar Tiram 1. after 1 week, ade la orang bawak balik cerita yang the guy yang in charge kat projek sane budak muda lagi..menurut orang yang membawa khabar tu pon..budaknye bagus.haha.that time i was like don't care..sebab mase tu aku xberminat nak kenal this guy..

so..pastu balik Batu Pahat.live a normal life tapi mak aku tetap dengan mission die nak kenalkan aku dengan mamat ni..pastu mase aku balik for my sister's birthday..aku ade datang kedai mak aku sebab nak ajak adik gi lepak tengok wayang..n that's the first time aku catch his glimpse..n mak aku memang kerja die nak promote mamt tu kat aku..n when i knew name die DIN..aku dah malas dah..n i just laugh.


well, blackest history in my life..so..automatically aku ni agak judgemental when it come to the person named Din..hahaha..bodo gile..

balik for cuti sem tahun 3..turun je bas..naik je kete..mak aku terus start dengan ayat..


mak : ko dah ade pakwe ke?
aku : xde.nape?
mak : dengan ......(nama perlu dirahsiakan) dah xcontact lagi?(nama perlu dirahsiakan)ape cite?mak nampak korang rapat je?
aku : xdela..kawan je sume tu..pelik mak ni.xpernah2 tanye
mak : bukan ape..mak risau jugak ko ni.kawan lelaki berderet..xkan la xde yang ko berkenan.
aku : kalau berkenan tu ade..dah orang tu xberkenan kat kite..nak buat camne.
mak : ooo..kalau camtu kenal2 la dengan Din tu.mak berkenan la dengan die.baik je budaknya.sopan..bagus laa...berkenan betol mak ni.
aku : ish, mak ni!ade pulak.malu la..
mak : ala..buat kawan2 je..
aku : tengok la nanti camne.

ok.so..for about a month gak kot..mak aku suruh aku jage kedai kat Bandar Tiram tu...1st time aku jumpe die..ekeleh..mamat ni ke..biase je..tapi..alamak cute nye tinggi die..hehehee..(*mahapkan saye tau..)

mase tu..kitorang exchange no. pon sebab business..die mintak no aku sebab senang nak order makanan budak die..so..basically..conversation kitorang hanye pasal business je..sampai la satu hari tu die ade tanye kat aku pasal hp..tanya aku kat mane aku beli hp n bla.bla.bla.


n after that..sms kitorang pon ade la melebihi waktu kerja..hehe..tapi..just benda biase..sampai la 1st day puasa..aku ade kejut die bangun sahur..n from that time..kitorang growing closer..

n ade satu hari tu..die just randomly tanye nak buke ape ea arini..?n aku yang memang tengah nak usha line mamat ni pon...macam sedap je McD..mase tu die OT...bile sampai waktu buke puasa..die datang dengan McD..n tu la 1st time aku buke dengan die.

mase tu pon..ade sikit suke la kat die ni..n aku suke dengan kesederhanaan hidup die..n how humble he is bile depan orang yang jauh lagi bawah dari die..yang buat die ni charming mase tu..die boleh bergaul dengan anak buah die n hormat kat orang tua..n the bonus is...bile aku tnye die dulu belaja kat mane..die just jawab...die sekola bese2 je.STPM je..pastu terus kerja..ok..mamat ni lepas.haha.(aku memang xmo pakwe aku ade degree!)


n lepas cuti raya...die make a sudden gesture..die bawakkan aku kuih raye dari kampung.!mase tu like OMG!tapi..aku still agi xmo took the relationship to something..tapi..mak aku cakap..if aku tunggu lagi..camne kalau jadi cam dulu (things with another Din)..so..lepas beberape hari..aku rase why not berhenti main tarik tali dengan mamat ni..just say what I felt..


so..here it goes..



aku : aku nak tanye ko ni...kite kapel nak?
din : haaa..betol ke?ko jangan memain..
aku : betolla.nak x?
din : boleh..
and the rest is history.....

rase memang cam gamble gak sebab aku pakai tanye je..tapi..lepas kenal die..about 2 months..aku rase die ok..a very nice guy...except for the part yang die tipu aku..die bukan budak STPM..tp budak degree..budak town planning USM..damn it..and ex coxer team rowing USM..dammit.


tapi...part aku tanye die nak kapel ngan aku ke x..aku xmenyesal pon smapai sekarang..if..aku x buat camtu..maybe aku belom lagi nak pikir pasal hal kahwin..


semalam..mase die amek aku dari kerja..n mase die belikan jugak jajan tok aku..sedangkan at first die marah n aku xboely makan jajan bebanyak...but..die belikan jugak...n always saba layan kerenah kepale-angin-mengada-manja-gedik aku.


so..thanks sangat..23 hari lagi.permudahkanlah.

No comments:

Post a Comment