Followers

Sunday, April 29, 2012

unexpected incident??

AVENGERS best!!


even xdela best..tp..still dpat wat aku nganga..xbest cam BATTLESHIP..but still..ok..


ok.nuff cite pasal tu..sebab..ade agi cite yang best?? aku nak story..


accident yang jadi mase aku nak balik agi best n thrill dari action IRONMAN kalahkan LOKI tadi..


here's the action.


settings:bas tanjau yang macam tin sardin.

even bas tu pack..aku,yana n wahid nak gak sumbat dalam tu..yela..ari pon da malam..watnye xde bas kang..xke menapak..yela..sebab..kkawan aku yang ade keta..sume ade agenda sendiri..so..da nek bas..memang penuh..yana da tercampak kat belakang..aku n wahid kat area depan gak la..sebab bas penuh..aku kene berdiri..


driver bas tu yang jadi watak utama skang..tetibe die brek mengejut..ok..aku ok agi..stabil lagi..wahid pon ade support agi..sisa frozen yogurt yang ade kat tangan aku still agi stabil..


tengah gelak2 ngan wahid..tetibe...


pakcik driver tu leh lak die wat emergency brek..bajet lak cam die tengah drive keta kancil yang hanye ade die sorang je..tapi hakikat die..ikan2 sardin dalam tin TANJAU bergerak tu yang  mempunyai nilai jisim yang berbeza da terlingkup da..kat mane aku mase tu..??


ye.


aku sudah pon terlingkup dekat lantai bas..nasib baik terlentang..x tertonggeng..n..nasib baik..ade sorang pakcik yang baik ati tolong capai tangan aku masa tu..even camtu pon..da lambat da..aku da terjatuh pon..


yang wat aku malu ni..mase aku nak bangun balik..pakcik yang baik tu tarik la aku bangun..tapi..sebab..pusat graviti badan aku yang sangat berat..kesian pakcik tu..kene tarik aku sekuat tenaga die..malu gile aku..mesti die cakap "berat gile budak ni"..


HUAAAAAAAA!!!!!!


tapi..


cite belom abes..mase aku da berdiri stabil..baru la aku pasan kat depan aku ni berdirinye sorang lelaki yang agak gagah la lau judge dari luaran kan..tapi..xmacho la..sebab..die xde pon nak tahan aku mase aku terjatuh tadi..lau x..dapat la aku wat novel "CINTA BAS TANJAU"..tapi..sebab aku xtersentuh perasaan pon ngan si jejaka tu..aku wat lawak ngan wahid..


"wei kalau pasni pakcik ni wat emergency break..aku teros capai orang depan jela..kikiki"


tapi..


macam selalu..ape yang aku harapkan xkan jadi..sebab niat xbaik..hehehe..n jejaka tu trun kat Taman U..so..aku assume yang cite tu tamat kat situ je.


tapi..ternyata salah..


masa aku tengah syok borak ngan Yana pasal incident aku jatuh+ide nakal aku tu dalam bas u..memang da perangai kitorang..bile bercerita bajet cam kitorang je manusia yang hidop mase tu..da puas gelak2..bas tu pon smpai kat kolej TDI..time orang trun..tetibe..


"wei,mat!!mamat tadi la"kata wahid.


serta merta aku terdiam.




BENGANG!!


all those time aku bercerita tu..rupenye..yang terlibat ade kat belakang..skang ni..aku hope yang terlibat xdengar pon ape yang kitorang borakkan..lau dengar pon..silelah buat2 xdengar..n lupekan je la..malu bhai!!!







i have a smiley eyes ^^


gegambo di snap tanpa mengetahui ape yang bakal terjadi dalam bas tersebut.

No comments:

Post a Comment