Followers

Wednesday, February 1, 2012

5 senses

aku baru pas tengok vanilla coklat..drama kat TV3..hehe..one word..SWEET.





tengok drama ni..tetibe rase nak gak kahwin memude..kui3

da lame x type pepanjang kan?..so..malam ni..adeidea nak merapu pepanjang..keke..

kite as human..a normal one la ye..kite ade 5 senses..kan..?lau yang ade 6 senses tu..sile la tinggalkan entry ni..sebab..as state above..only for normal human..ok..go back to topic..

senses yang kite ade..sight,hear,touch,feel n taste..penting kan..5 benda ni penting to live a normal and nearly perfect life..tadi..mase aku layan vanilla coklat..aku terase best lak ngan ayat dialog auntie Amir tu..oleh sebab memory aku ni da amper penuh..so..proses mengingat ni susah sikit..aku xdpat la nak taip sebijik2 ayat die tapi..it sounds nearly like this la..

kite ade mate and telinge..tapi..kenape kite xgunekan untuk express feeling kite..people always do things that can hide their true feelings.

aku xmo komen based on family relationship la..sebab..simple..bosan..sebab..bile kite ade talian darah ngan someone..kite xperlu nak tau..sebab..it naturally there..our love for them are naturally there for them..it is in our bloods..it runs in our veins..

tapi..bonds between humans..relationships..friendships..benda camni bukan naturally happen like family..a total stranger..

maybe la..ade sebab kenape manusia yang cukup sifat n senses ni do things yang ley hide feelings dorang..sebab die.malas nak cakap banyak..bace contoh dialog ni

"yela..malu r nak say it directly..mesti die cakap aku dok terhegeh2 kat die..mesti die rase die bagos sangat bile aku confess kat die..dapat r die jual mahal..da tu senang2 je die take aku for granted..huh..aku xkire..camne pon yang jadi..die yang kene make the first move.."

lau due2 pihak ade fikiran camni..sampai bile nak abes..in the end..jeruk la ati korang tu..pastu bile da xdapat..gigit jari sampai putus..xpon..makan la HATI masak kicap..bile tengok 'die' tu makan aiskrim ngan yang lain..

agi best lau sebab xnak pakai 5senses tu selengkapnye..ade lak yang misread ngan ape yang jadi..yela..da pakai mate je..xpon pakai telinge je tapi xpakai otak..camne la x ter-misread or mishear ..kan?

"eleh..die ni lau ade ke xde aku ke..bukan die kesah pon..memang da ramai spare pon..hampeh tol..penat je aku suke kat die..tapi die..hampeh..betolla kate sipolan tu..die bukan sayang kat aku pon..aku je yang dok tehegeh2 kat die..xgune tol..nampak sangat xbetol perangai.baik aku pilih sipolan tu.muke 100x lagi comey..da la tu..baik lak..paling x pon..selalu utamekan aku dari yang lain..ni asyik kawan je..kawan la sangat..huh"

tengok..tu la yang jadi lau kite xpandai nak pakai segale senses kite ngan betol..lelagi..lau kite xpandai nak dengar n lihat ngan sempurna..miscommunication akan jadi..tapi ade gak kes..yang memang xnak pakai langsung senses yang ade..otak tu ade je..tapi akal xde..macam2 manusia ni..

aku xde nak mention aku ni perfect or baik..secare langsung or x..aku pon selalu je xgune ape yang aku ade tok express feelings aku..tapi..at least..aku berani cakap..yang aku lom agi nak sakitkan ati sesape unless aku rase sakit..there must be a reason why sometime i do act like a bitch,biatch..

ok2..cool down la  k..so..use it wisely n rightly..avoid misunderstandings and other mis- la ye..live a happy life..

*tetibe nak sangat ade orang yang post gambo camni kat wall FB aku..untungla..


it will rain_bruno mars


bile la..ade yang lain yang akan appreciate my feelings towards him..n say 'thanks' with a bright smile instead say 'sorry',when i write about how happy i am when i am thinking of him.


baru aku ingat..


when a girl confess that she like a man.it cost her every ounce of courage to say it.so,appreciate it guys.u r lucky.

it is fact

No comments:

Post a Comment