Followers

Thursday, November 7, 2013

not my lucky one.

da 3 ari masuk tahun baru.
tahun baru islam.tahun hijrah.

so..aku spent time cuti mid sem aku hanye 5 ari je kat umah(pasir gudang)..total cuti aku..nearly 10 ari..tapi..semangat nak rehat kat umah sewa agi besa..aku tetap balik ke batu pahat..cewaah!

aritu..1 muharam.aku gerak dari pasir gudang dalam pas zohor.tu pon sebab 'cik konkrit' saye lambat jemput..btw..kitorang pon xtau nak gi memane to kill the time.sebab..aku plan nak naik bas kol 7.so..ade berjam-jam agi.

sebab ke-meroyan-an aku yang menggila nak pegi KSL city..walaupon da diterangkan berkali-kali oleh 'cik konkrit' yang tempat ni nye parking memang tahap cilake punye penuh.tapi...sebab kedegilan kepale aku n maybe kelembutan hati die..die pon gerak gak la ke KSL city..

n bile da sampai..aku sikit nye hepi..yela..akhirnye dapat gak gi tempat ni..tapi..betol la..tempat ni memang gaban punye packed.pusing2..nasib kitorang baik.dapat parking.hepi kan?

tapi...copp!!

satu benda yang wat aku amaze..tiket parking dorang..die xpakai tiket kad kertas tu..die pakai yang macam kad kredit nye tiket.amaze gak jap..sebab xbnyak tempat pakai kad camtu.pas belek2..kitorang pon ready nak explore KSL..excited.hehe..

pusing2.lepak2.belek2.

time to go.masuk keta.dan2..

"kad parking mane?" - 'cik konkrit' tanye.
"kat situ la."aku tunjuk kat tepi gear box ngan muke xbersalah.betol.aku memang letak situ..tapi..bende tu xde.nape ley jadi camtu.aku letak situ.siyes aku letak situ.

dekat setengah jam..cari.selongkar.tetap xjumpe.muke 'cik konkrit' pon da same cam kaler keta die da.merah menyala.amat seram.

pas aku da penat tolong cari.aku pon berdiri cam batu je kat tepi.blur xtau nak wat camne.'cik konkrit' pon da nek bengang.last2 die gi cari management centre.

aku memang da rase bersalah.da la kawan je yang keluar duit.ni pasal kad ilang ni pon memang duit die gak yang bakal melayang.tetibe rase down.rase useless jadi orang.tapi..

nasib kitorang ade baik sikit.sebab..jockey yang jage bab2 parking mase tu adalah seorang melayu dan islam.die pon xamek denda ikot nilai standard (RM 50) tapi just RM 20 je..jimat RM 30..time kasih la bang...sebab wat 'cik konkrit' saye ade senyum kat muke sikit.

ok.part 1 cite da hampir selesai.kitorang gerak pegi Larkin.nak anto aku.ari ujan kat luar.dalam keta da macam kutub utare.sebab memasing senyap.

sampai larkin..kad parking ilang lagi.WTF???

tapi...nasib baik jumpe..tapi...

aku terpatahkan seat belt nye clip kat tepi seat tu.xsengaje ok.n 'cik konkrit' aku bengang lagi.sambil merungut..die betolkan benda tu..tapi..da patah.xdapat nak wat ape.tapi..die tetap membebel.malas dengar.aku blah.

beli tiket.tunggu bas.kene pujuk cikit.cair.time to say goodbye.

naik bas.jalan cam bese.sampai Kulai.bas stop.

"sorry sume..bas ni rosak.dal setengah jam ade bas ganti.minx maaf"

mase tu.memang rase nak mencarut.nak memaki.sume ade.

tapi...rase tu ilang bile..sampai umah sewa.bukak beg n..voila..


camne la nak marah lelame.?haih.


p/s : there might be a thousand reason why i am mad at u.but..there's always a million ways u have to make me smile again.thanx.

 

2 comments:

  1. perghh dapat hadiah siottt. yes.aku punya kan?haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. huh.in ur dream.that's mine.ko dapat sampul je..hahahaha

      Delete