Followers

Sunday, October 14, 2012

aku,bakul dan tanjau

arini.

tragedi TANJAU terjadi lagi.

aku xtau n xpaham ape masalah or salah aku kat TANJAU ni. 
*tanjau:name salah satu bas awam yang ade kat batu pahat.

tapi..kali ni..aku xtau nak salahkan bas tanjau or salah yana yang gi beli bakul baju.

ye.bakul baju.BAKUL BAJU.

kitorang hangout atau ngan kate lain die merayau.melepas rindu la katekan.

girl's day.everything went so perfectly.aku dapat duduk sebelah mamat macho kat dalam hall wayang.cuci2 mate tengok barang.beli hard-disk yang da lame aku berangan.gelak tawa.meng-usha dan di-usha (ade ke?).makan piza sampai susah nak gerak.

so perfect.

tapi...bile kitorang da rela nak bagi orang lain naik bas tanjau yang kecik tu pade yang orang yang takut xkan ade bas agi..kenape bas tu mesti berenti baik kat depan kitorang..KENAPE??

dan..kenape aku kene pegang bakul yana..??

camni cite die.

bile aku da nampak bas tu berenti cun kat depan kitorang..ape agi..aku ngan otometik angkut bakul yana yang kebetulan ade kat depan aku..pastu..nak bagi yana pegang..memang aku akan diberi makian ngan percume..sebab die tengah terhegeh2 keluar duit tambang..so aku rela je r..aku assume muat la aku nak jalan sambil jinjit bakul tu dalam bas t..

tapi..langit xselalu cerah.

masuk2 je.

pakcik bas : lawa bakul dik.
*sengih je la yang mampu.
pakcik bas : letak je kat tepi tu.

tapi..bile orang da ramai kat belakang nak masuk aku terpakse gak..

pakcik bas : masuk belakang lagi..haaa!!bawak bakul sekali.

aku: yana!!!bakul ko xmuat.!!

xpandang kiri kanan aku terus gerak gi belakang..malu gile..satu bas pandang aku junjung bakul..sampai2 belakang..kitorang 3orang bantai gelak.pastu wahid lak cakap..

wahid: wei mat.hang tau dak,mase hang dok jerit bakul yana xmuat tadi,satu bas gelak kat hang.

adoiii la..malu la wei..nasib baik yang naik bas tu sume orang yang aku xkenal..kalau x..adoiii la..aku sungkop pale aku pakai bakul tu.



bakul yana.

 so..konklusi nye..even aku a bit bengang but after all there's another story to tell n remember..tok kitorang dan juge penumpang2 bas..

moral of the story..: xyah beli bakul n nek bas yang penuh ngan orang.hehe

No comments:

Post a Comment